2016-06-14

Edsbro IF- Gimo IF FK lag 2 1-2 (0-0)

Direkt efter matchen i Grisslehamn (se nedan) var det dags att (på kvällen söndagen den 12 juni) återse vackra Lummevi Ip i Edsbro och match i Div VII Uppland östra mellan topplagen Edsbro IF och Gimo IF FK lag 2.
Båda lagen spelade en fin och vägvinnande fotboll och det tycks som att tränarna fått riktig stuns på sina mannar.
Edsbro tog ledningen i min 51 och några minuter senare lade sig laget på försvar i ett försök att stänga matchen. Det lyckades alltså inte och skrivaren av dessa rader har en känsla av att Edsbro mer eller mindra skänkte bort tre poäng. Gimo gjorde nämligen två mål varav det sista var en rejäl upprullning av Edsbroförsvaret.
I matchens 91 min var det mycket nära att hemmalaget kvitterat med ett rungande skott i ribbans undersida efter en hörna. Men bollen studsade ut.
Matchfakta
Målen:
min 51 1-0
min 68 1-1
min 89 1-2
Matchdräkter:
Edsbro IF: Gulsvartrandiga tröjor, svarta byxor, gula strumpor
Gimo IF FK lag 2: Vit tröja, vita byxor, vita strumpor
Entré: Gratis
Publik: Cirka 50
Kiosken: Varmkorven var av mycket hög kvalité och kaffet starkt och välsmakande.
(Tyvärr finns inga bilder från matchen då Roslagsstoppets redaktionskamera tappat all batterikraft).
Hemresan från underbara Roslagen var en upplevelse i det sommarfagra landskapet och analysen av de två matcherna dessutom välformulerade.
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar