2017-06-07

Rådmansö SK - SK Elvan 5-1 (2-0)

Nationaldag med Roslagsfotboll!
 
2/3 av Roslagsstoppets redaktion firade 2017 års Nationaldag med två matcher, Rådmansö SK - SK Elvan, Frösunda SK - Edsbro IF.
(Bilden är från Björkvallen i Frösunda).
Ett fantastiskt sommarväder satte sin prägel på Nationaldagen 2017 och det var mycket lätt för redaktionen att packa redaktionsbilen och bege sig mot Rådmansö och en match i Div. V Uppland Södra mellan Rådmansö SK och SK Elvan från Lådö i Enköpingstrakten, en match som slutade med en kassaskåpssäker hemmaseger.
Gästerna hade inget att sätta emot ett spelskickligt hemmalag, som direkt tog hand om taktpinnen och tog sig fram med fart, framför allt på kanterna.
Det mest intressanta var att två av målen kom i min 89 och 90, när många trodde att domaren blåst av matchen och åtminstone Roslagsstoppet m fl höll på att lämna idrottsplatsen när matchen återupptogs...
Matchen:
Målen:
1-0 min 15 Tobias Wallmo, 2-0 min 39 Johannes Söder Jansson,
3-0 min min 79 Mikael Douhen, 4-0 min 82 Jonatan Haglund,
4-1 min 89 Roberth Eriksson, 5-1 min 90 Johannes Backman.
Halvtid:
2-0
Varningar:
Rådmansö SK 1, SK Elvan 1.
Hörnor:
Rådmansö SK 5, SK Elvan 2.
Dräkter:
Rådmansö SK: Vit skjorta, vita byxor, vita strumpor.
SK Elvan: Blågul skjorta, blå byxor, blå strumpor.
Domare:
Ilja Prskalo med team, duktiga. Men när gick egentligen slutsignalen?
Publik: 25
Serveringen:
Både kaffe och varmkorv betyg 5 på en skala av 5.
Hemmalaget i vitt kom förvånansvärt lätt runt på kanterna och ytterspelarna kunde servera lagkamraterna inne i boxen med fina passningar.
RSK-nick mot mål efter en av fem hörnor.
En tilltrasslad situation framför Elvan-målet.
RSK-spelare driver upp tempot och gästmittfältet kämpar för att hänga med.
Vår fotograf kunde naturligtvis inte den undvika den sedvanliga bilden på sommarstugan.
Serveringen erbjöd, precis som vanligt, mycket god förtäring.
Direkt efter matchslut fortsatte färden i det underbara sommarlandskapet mot Frösunda i Vallentuna för match nr 2.
Men först strömmingslunch i Norrtälje.
 
 
 
 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar