2021-08-13

Grisslehamns SK - Almo BK 2-2 (1-1) 2020-09-06

Söndag 6 september begav sig de två mest idoga medarbetarna på Roslagsstoppets redaktion ut på en s.k. Dubbelmacka innehållande två matcher i Div. VII Uppland Östra: Grisslehamns SK mot Almo BK samt lite senare på dagen IF Ferro mot Olands FF uppe i Herräng. Först till Grisslehamns IP. Ryktet på plats berättade att vissa GSK-spelare uttalat sig om att detta skulle bli en promenad i parken... Matchen Målen: 1-0 min. 10 Roland Stenbäck (straff), 1-1 min.45 Al Ahmad, 2-1 min. 56 Kenny Gustafsson, 2-2 min. 75 Kemal Sheikh. Varningar: GSK 3, ABK 3, varav två tilldelades mv Anton Landholm i min 74, rött, alltså. Hörnor: GSK 4, ABK 1. Dräkter: GSK Röda tröjor med vita inslag, röda byxor, röda strumpor. ABK Grönsvartrandiga tröjor, svarta byxor, grönsvarta strumpor. Domare: Linus Lindberg, ibland ojämn i sina bedömningar. Publik: 43.
Kulan i luften - det är september.
Huvudläktaren på idrottsplatsen var nästan fullsatt.
GSK-försvararen rensar nära mållinjen.
... och högst nådde en Almo-spelare...
Här gäller det att hänga med för GSK-spelaren.
Altmeistern trivdes bra på ljugarbänken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar